prao (:

YAAAY! jag får vara borta från skolan två veckor till ju, moahhahahahahahhaha! stackars folk som började igen i måndags. då var jag på prao jag. HAHAHA!

praoar ju på ett litet fint försäljningsstall här nere i göteborg. verkligen jättemysigt och trevliga personer, hästar osv. (:
men vi börjar lite kort om igår då:
jaa, alltså första dagen, lite smånervöst sådär. ^^ kom vid typ 9 och det första vi gjorde var att ta ut fyra hästar i hagen då ^^ sen stallarbete typ massa och till sist ridning. (: var två andra praktikanter där med (cecilia, och jennifer) och madde (handledaren typ, hon som äger det^^) delade ut hästar att rida. (: jennifer som är ganska liten fick ta maddes dotters maxade b-ponny sterre. (: cecilia fick ta en jättetrevlig d-ponny som heter Ach chuan millienum men som kallas för mille^^ och eftersom jag var mest typ rutinerad och erfaren (de andra hade inte ridit på 1-2år) så fick jag ta den typ "svåraste" hästen, också det en d-ponny som heter santana (:

men det gick väl bra, santana var typ sjukt pigg och försökte dra iväg hela tiden, men mysig^^ okej, det räcker för igår.
idag då:
joo, idag så kom jag typ 9 igen, och fick börja att släppa ut hästarna i hagen själv, samma fyra som dagen innan. (alltså mr. bob, santana, mille och sterre) de två andra kom typ inte förrän halv tolv eftersom de hade haft bussproblem eller något (: så jag och madde fick göra typ allt stallarbete själva, menmen... (: sen åt vi typ lunch och sen fick jag rida. och den här gången var det bara jag (6) asså både santana och sterre skulle typ gå lektion senare så det var bara mille kvar för oss att rida. och eftersom madde ville att han skulle få arbeta mera liksom (gå i rätt form och sådär), så ville hon att jag skulle rida honom. (: de andra hade nömligen inte "tränat" på det eller vad man säger. dessutom var det bara santana som hade gått rätt igår, hon jag red asså :P och så var ju faktiskt bara jag i tid. (;
men det var iaf. sjukt roligt att rida mille. han är underbar <3 (: skulle ju som sagt jobba honom mycket i dressyren och det var lite svårt att "hitta rätt knappar" i början, som man säger :) men efter typ 30min så lossnade han och blev typ helt underbar. det är härligt när man känner att det funkar och hästen höjer ryggen och slappnar av liksom. himla härligt (: så han var sjukt mysig och väldigt fin. (: honom gillar jag :J

men det var väl typ allt då, återkommer nog imorgon ^^ ska försöka hinna med att ta bilder på hästarna också, som jag lovat massa folk x) men har inte blivit så helt enkelt (A)

ha det bäst, jag saknar harmy <3
carro


btw. är det stört att blogg.se har legat nere typ länge bara för att dom skulle införa något nytt system och sen ångrade sig typ :S blä.

Kommentarer
Postat av: mams

Kul Carro! Vad roligt att få lite credit för allt du har hållit på å kämpat med Kulan & Final! Bli nu inte FÖR förtjust i Mille...

2008-04-01 @ 20:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0